Onder sociale innovatie verstaan we de ontwikkeling van nieuwe strategieën, concepten, ideeën en organisatievormen die een oplossing bieden voor maatschappelijke problemen. Sociale innovatie is een opkomende trend en het is anders dan de traditionele technische innovatie, omdat we over mensen en samenwerken spreken en niet over machines of producten. De bedoeling van sociale innovatie is het aanpakken van problemen door het ontwikkelen van nieuwe diensten en producten waarbij we de participatie van klanten bevorderen.
Wat je leert
Het uitgangspunt bij sociale innovatie is dat je de kennis en ervaring van alle medewerkers, klanten en stakeholders inzet om maatschappelijke problemen op een vernieuwende wijze op te lossen. Samen ben je in staat concrete verbeterpunten te bedenken voor bijvoorbeeld de toename van de zorg, betalingsproblematiek, financiering, klimaatverbetering of andere maatschappelijke uitdagingen. Na deze online training weet je hoe je sociale innovatie inzet en kun je concrete stappen zetten.
Prijs
€600,- exclusief btw
Locatie
Volg deze training live via je computer
Datum
16 september 2021
Programma
TIJD | ONDERWERP |
09.00 | Soorten innovatie: technologisch, sociaal, proces |
09.15 | Sociale innovatie: inhoud, doel en betekenis |
09.45 | Soorten problemen en oplossingen |
10.00 | Aanpak en organisatorische voorwaarden |
10.30 | Pauze |
10.45 | Draagvlak creëren |
11.15 | Praktijkcase |
12.00 | Stappenplan |
12.30 | Samenvatting, vragen en afsluiting |
Voor wie?
Deze training is bedoeld voor managers, teamleiders, coördinatoren en medewerkers die in de praktijk of beleidsmatig te maken hebben met innovatie, bedrijfsvoering, klanten of stakeholders. Bijvoorbeeld managers, strategen, beleidsadviseurs, directeuren, vakexperts, stafmanagers.